Open Source céges szoftverek: Sokoldalú helpdesk szoftver - Maian Support

Open Source céges szoftverek: Sokoldalú helpdesk szoftver - Maian Support

Open Source céges szoftverekről szóló cikksorozatunk első részében wiki alkalmazásokat mutattam be, a mai írásban ügyfélkapcsolati rendszerekről lesz szó.

A cégek, IT osztályok életében előbb-utóbb felmerül az igény a hibabejelentések, fejlesztések, incidensek kezelésére alkalmas szoftver bevezetésére. A fizetős szoftverek közül sok cég használ Jira-t, HappyFox-ot, az ingyenesek közül szinte mindenki találkozott már a Mantis, Bugzilla alkalmazásokkal. Ma egy kevésbé ismert, egyszerű, könnyen kezelhető alternatívát hoztam, melynek neve: Maian Support.

A PHP, MySQL, Javascript alapú ticketing rendszer többek között többszintű jogosultságkezeléssel, IMAP fiókokból történő levélfeldolgozási rendszerrel, spam szűrővel, tudásbázis modullal, http XML és JSON API-val, egyedi mező és sablonválasz funkciókkal bír. Ezen opciókkal az átlagos igényeket ki lehet elégíteni. Tekintve, hogy open source, jól struktúrált PHP kód a motorja, így egyedi modulokat is könnyen hozzá lehet illeszteni.
A demoja itt érhető el, érdemes kipróbálni.